10 ЧЗВ относно писането на маркетингови текстове за сайтове

Добре написания на текст привлича вниманието и го задържа

Добре написаният текст / копие на вашия уебсайт ще ви помогне да генерирате потенциални клиенти и продажби за вашия бизнес.

Получавам обаждания през цялото време от предприемачи, които започват собствен бизнес. Те търсят насоки за написването на уебсайта на своята компания, обикновено като техен първи и основен маркетингов инструмент. Те не знаят откъде да започнат или какви капани да избягват. Така че по-долу съм съставил списък от 10 въпроса, които често ми задават относно копирайтинга в мрежата, които смятам, че могат да се окажат полезни за предприемачите.

1. Какво представлява добрия маркетингов текст?

В най-основната си форма добрият уеб копирайтинг постига две цели: 1) привлича посетители към уебсайта чрез класиране в търсачката и 2) мотивира тези посетители да предприемат действия, като например да направят покупка, да се абонират, да станат член, да кликнат обадете се или да  поискайт среща.

2. Кои са някои от най-големите грешки, които виждате в уеб копията на хората?

Много уебсайтове са безлични и недружелюбни. Написани са почти като курсова работа в гимназията или енциклопедия. Те нямат страст. Те не изразяват ентусиазъм. Или им липсва яснота. И поради всички тези причини те не успяват да се свържат с посетителите си.

Виждал съм много уебсайтове да използват корпоративен говор. Те казват неща като „Осигуряваме добро качество на справедлива цена“. И „Ние сме отдадени на нашите клиенти.“ Всичко това са възхитителни качества, макар и клишета, но те не казват на клиента какво правите и защо сте по-добрият избор от конкуренцията. Всъщност точно тези думи биха могли да отидат толкова лесно на уебсайта на производителя, колкото и на търговец на дрехи, така че как е възможно да мислите, че клиентът може да ви опознае от този тип безочливи изявления?

Друга грешка, която често виждам, е, че на сайта липсва призив за действие. Цялата цел на наличието на уебсайт е да убеди посетителя да направи покупка или да предприеме някакъв друг вид действие. Добре е да бъдете информативни в текста, но в крайна сметка, за да сте ефективни от маркетингова гледна точка, трябва да кажете на посетителя какво искате да направи след това, какво действие искате да предприеме, дали е да попълни форма, да поиска повече информация или направи покупка.

3. Трябва ли маркетинговият текст на уеб сайта да се фокусира върху характеристиките или предимствата на продукта или услугата, които се продават?

В идеалния случай трябва да осигурява и двете. Характеристиките описват продукта или услугата, какво представлява и как работи. Ползите описват как продуктът или услугата са добри за клиента.

Например, ако продавах косачка (имайте предвид, че не знам нищо за косачките, така че това е чисто хипотетично), характеристиките  може  да са, че има 40 конски сили, три ножа от неръждаема стомана и запалване за бързо стартиране.

Тогава ползите  биха били, че тази косачка е толкова бърза, че ще косите тревата си за половината от обичайното време Толкова е мощна, че дори дете може да бутне косачката. Трите остриета вършат толкова прецизна работа за подрязване на всяко стръкче трева, че моравата ви ще изглежда като голф игрище във Съни бийч. Функцията за бърз старт означава, че ще палите косачката при първия опит всеки път; няма повече дърпания и фалстартове.

Виждате ли разликата? Характеристиките са описателните факти. Но ползите са причините да посягате към портфейла си, за да купите този продукт.

4. Трябва ли да пишете текст на уебсайт за търсачки или за хора?

Първо напишете своя маркетингов текст за хората. В крайна сметка те са тези, които ще купят вашия продукт или услуга. След това, когато сте създали завладяващ текст, насочен към вашата целева аудотория, потърсете възможности да включите основните си ключови думи за тази страница, техника, известна като SEO оптимизация, която помага за класирането на вашия уебсайт в резултатите от търсачките.

Струва си да се спомене също, че търсачките са станали много по-сложни през годините. Следователно не е нужно да повтаряте едни и същи ключови думи отново и отново във вашето копие, за да привлечете вниманието на търсачката. Можете да използвате свързани фрази и синоними, практика, известна като латентно семантично индексиране. Търсачките ще могат да различат фокуса на вашето съдържание и вашите посетители ще намерят вашите текстове за по-интересно четиво. Един опитен копирайтър знае как да включи вашите ключови думи заедно с ключовите ви послания, за да предаде ефективно значението ви.

5. Колко официален трябва да сте в писането си?

Знам, че учителят ми по български в гимназията няма да хареса отговора ми, но вярвам, че официалното писане е скучно. Неформалното писане, известно още като копирайтинг, е по-убедително. Трябва да сте разговорливи във вашето копие, дори приятелски настроени. Няма причина да използвате гръмка дума, когато по-лека или по-проста е подходяща. Намерете „своя глас“ и копието ще звучи естествено. Мислете за това като за непринуден, но ентусиазиран чат, който водите с приятел.

В идеалния случай искате да звучите така, сякаш се сприятелявате с посетителя и му помагате да вземе разумно решение дали да купи вашия продукт или услуга. Това може да означава нарушаване на някои основни правила за пунктуация или писане на някои разговорни фрази и дори инжектиране на хумор, но всички тези елементи са длъжни да бъдат по-четливи от текстове, написани като курсова работа.

6. Преди да седна да пиша текст за уеб сайт, можете ли да предложите някакви техники, които ще ми помогнат да създам ефективен маркетингов текст?

Доброто копие трябва да отразява вашия маркетингов план, така че трябва да сте обмислили стратегията на марката си, преди да започнете да пишете. Всеки има свой собствен подход. Аз мисля за четири основни въпроса, на които трябва да отговоря, преди да мога да започна да пиша:

  1. Какво продавам? Избройте характеристиките. След това превърнете тези функции в предимства.
  2. На кого продавам?  Коя е моята целева аудитория? Какво е важно за тази таргет група?
  3. Какво искам да правят посетителите? Трябва ли да купуват, да се абонират, да кликнат, да се регистрират или да действат по някакъв друг начин?
  4. Защо купувачът трябва да действа сега?  Осигурете някакво чувство за неотложност, което принуждава купувача да вземе решение, да предприеме следващата стъпка или да направи покупката.

7. Колко важно е копието на уебсайт?

Разбира се, като копирайтър съм пристрастен. Харесва ми да мисля, че текста е от решаващо значение. Но в действителност добрият копирайтинг и добрият уеб дизайн вървят ръка за ръка. Ако някой от тях липсва, вашият сайт няма да бъде ефективен.

Виждал съм клиенти да влагат всичките си пари в сложен дизайн и след това да използват минимално или лошо написано копие. Резултатът е уебсайт, който не работи, не отговаря на целите, които собствениците му искат.

Текстът е същност. Фактите са тези, които позволяват на потенциалния клиент да вярва, че вашият продукт или услуга е решението на техния проблем. Ако не предлагате завладяващо съдържание, вие пропускате значителна възможност да спечелите потенциалния си клиент и да направите продажба.

8. Дали е по-добре да имате малък уебсайт само с няколко много подходящи страници или голям, подробен уебсайт?

Гласувам за голям, подробен уебсайт, но с едно предупреждение; трябва да има добра, интуитивна навигация. Това означава, че посетителят трябва да може бързо и лесно да намери информацията, която търси.

Когато хората търсят в мрежата, те търсят информация. Ако вашият сайт предоставя много информация, той ще отговаря по-добре на нуждите на вашите посетители. И вероятно ще се класира по-високо в търсачките от по-малък, по-малко информативен сайт. Но още веднъж, информацията трябва да е добре организирана, добре написана и пряко свързана с вашия предмет на дейност.

Що се отнася до дължината, всяка страница трябва да е толкова дълга, колкото е необходимо, за да предаде вашето послание, и не повече. Намерете пресечната точка на информативното и интересното. И прилагайте най-добрата практика на „икономия на думите“, което означава внимателно избиране на всяка дума за максимално въздействие.

9. Как трябва да изглежда текста на една страница?

В идеалния случай искате да посветите страница на всяка основна тема. Да приемем например, че вашият уебсайт рекламира вашия бизнес с бижута и имате четири основни продукта: колиета, гривни, обеци и пръстени. Посветете страница на всеки продукт, предоставяйки всички подходящи подробности и снимки.

Когато пишете страница за вашия уебсайт, искате да сте сигурни, че е лесна за четене. Направете копието визуално сканируемо за посетителите. Как? Поддържайте абзаците кратки, не повече от пет реда всеки. Разделете текста с подзаглавия.  Включете подходящи снимки или графики, които илюстрират текста. И не забравяйте надписите, които обикновено привличат голяма читателска аудитория.

Не забравяйте да включите някакъв вид подканваща фраза в края на повечето от вашите страници, независимо дали е да се купи вашия продукт, човек да се регистрира за повече информация или да щракне върху друга страница. Ако можете да направите този призив за действие да се откроява визуално с цвят или графика, като например ярко оцветен бутон с възможност за щракване, вместо да изглежда като просто още едно изречение в основното копие, това вероятно ще бъде по-ефективно.

И накрая, макар да разбирам, че бюджетите може да са ограничени или винаги сте били тип „направи си сам“, може да помислите да наемете професионален уеб дизайнер. Талантливите дизайнери могат да превърнат страницата в звездна презентация, която изгражда вашата марка и превръща уебсайта ви в машина за генериране на потенциални клиенти!

10. Как ще разберете дали текста на уебсайта ви е ефективен?

Проверявайте резултатите си редовно. Вашият сайт постига ли вашите цели, като например генериране на потенциални клиенти или продажби?

Прегледайте анализите на сайта си, за да видите дали хората намират страницата ви и колко време прекарват в нея, преди да напуснат.

Говорете с вашите клиенти. Какво харесват или не харесват във вашия уебсайт и неговия копирайтинг?

За да настроите фино някои от най-важните си страници, опитайте разделно тестване. Напишете две версии на страницата, в които променяте една ключова променлива, като заглавието или призива за действие, и вижте коя дава най-добри резултати.

Трябва също така да следите конкуренцията си. Какви техники използват? Какво казват техните уеб страници? Как можеш да направиш своя да звучи и да изглежда по-добре?

Мислете, че вашият уебсайт е в процес на работа. Актуализирайте го редовно и непрекъснато го подобрявайте. Поддържайте сайта си свеж, като пишете завладяващи рекламни текстове и ще се възползвате от предимствата на маркетинговия успех.