Копирайтърите на уебсайтове създават доверие с думите си

Следвайте тези 10 насоки, които професионалните копирайтъри използват, за да насърчат доверието във вашия уебсайт.

Имате ли доверие на хора, които никога не сте срещали? Вероятно не. Доверието трябва да се печели. Ако използвате уебсайт, за да продадете вашия продукт или услуга, вашите думи и снимки трябва да свършат работата по предаване на достоверност. Малко вероятно е посетителите просто да стискат палци и да се надяват на най-доброто.

Посетителите трябва да почувстват определено ниво на доверие, преди да се свържат с вас или да направят покупка от уебсайта ви.

Ще трябва да им вдъхнете увереност, че вашата организация е законна и достойна за техния бизнес. Следвайте тези насоки, които професионалните копирайтъри на уебсайтове от Текстовете КОМ използват, за да създадат доверие с думите си:

1. Бъдете съсредоточени върху читателя, а не върху писателя.

От секундата, когато посетител попадне на вашия уебсайт, той си мисли: „Какво има в това за мен?“ Уверете се, че вашето копие отговаря на този въпрос. Не дрънкайте колко сте страхотни. Кажете на клиента какво можете да направите за него. Използвайте думата „вие“ вместо „ние“ или „аз“ колкото е възможно повече.

В идеалния случай уебсайтът ви трябва да казва на посетителите какво имате, какво ще направи за тях и какво трябва да направят след това.

2. Бъдете разговорливи.

Вашите текстове трябва да са приятелски. Трябва да се свързват с посетителите и да ги карат да се чувстват така, сякаш разбирате ситуацията им и искате да помогнете. Те трябва да могат да чуват гласа ви. Отървете се от сковано, официално копие; претенциозно и скучно е. Това не е час по български за първокурсници. Добрият копирайтър избира думи, които ще помогнат на вашия клиент да ви хареса.

3. Използвайте препоръки, положителни отзиви или казуси.

Покажете на потенциалния клиент, че други в подобни ситуации са харесали вашия продукт и услуги. Социалните доказателства, като писмени препоръки и рецензии, са одобрения от трети страни, които моментално изграждат доверие. Те са чудесен начин да изтъкнете най-добрите си точки за продажба, без да звучи сякаш се хвалите, защото не сте този, който говори; клиентите ви говорят всичко.

Казусите ви позволяват да разкажете историята на хора, които са намерили решение чрез вашата компания. Дефинирайте проблема им. Обяснете опциите, които са обмислили, преди да изберат вашия продукт или услуга. Накрая опишете крайните резултати, като дадете конкретни подробности, за да направите историята интересна и убедителна.

4. Споменете от колко време сте в бизнеса.

Ако сте наоколо по-дълго от конкуренцията си или дори само от няколко години, не забравяйте да включите този факт във вашия копирайтинг.

Хората искат да знаят, че бизнес, който са открили в интернет, не е еднодневен. Вашето дълголетие, „в бизнеса от 2001 г.“, е доказателство за вашето качество и фин признак за популярност.

5. Използвайте снимки, за да подкрепите твърденията си.

Снимките са също толкова важни, колкото и копирайтингът за уебсайт. Уверете се, че вашите визуални елементи допълват вашия текст. И двете трябва да предават едно и също послание и да подчертават едни и същи предимства на продукта.

Ако е възможно, покажете вашия продукт в употреба. Документирайте резултатите, за да докажете твърденията си.

6. Фокусирайте се върху предимствата, а не върху функциите.

Фактът, че вашият продукт или услуга има много страхотни функции, е важен, но как тези функции се превръщат в директни ползи за вашия клиент? И какъв проблем решават? Може ли вашият продукт да му спести време, да подобри декора на дома му или да му помогне да отслабне?

7. Говорете с читателя.

Напишете съобщението си по начина, по който бихте писали на отделен човек, а не на масова аудитория. Докато много хора в крайна сметка ще прочетат вашия текст, всеки човек ще го прочете индивидуално. Ефективният рекламен текст кара читателя да се чувства така, сякаш говорите директно с него.

8. Заменете общите думи и фрази с конкретни описания.

Вместо да напишете изявление като „Нашият продукт ще ви спести много пари“, кажете „Нашият продукт ще ви спести над 120 лв. на месец.“ Вместо да пишете, че роклята, която продавате, ще ви накара да изглеждате по-слаби, кажете: „Тази рокля моментално ще ви накара да изглеждате с 15 килограма по-слаби.“

Детайлите правят концепциите осезаеми. Те помагат на читателя да визуализира ползите. Разбира се, уверете се, че твърденията ви са точни или рискувате да загубите доверие.

9. Включете списъци с водещи символи или номерирани списъци.

Разделянето на големи блокове от текст с кратки списъци ще направи вашия текст по-лесен за четене и разбиране. Бялото пространство, което създават, помага да хване окото.

Това трябва да послужи, за да се изтъкнат някои от най-важните ви точки, предизвикващи доверие, особено защото хората, които сканират копие, вместо да четат всяка дума, вероятно ще им обърнат внимание.

10. Избягвайте рекламата.

Не правете сензации и не преувеличавайте твърденията си. Използвайте оптимистични, положителни твърдения, но се уверете, че са правдоподобни. 

Следвайте тези 10 указания, за да подобрите съдържанието на уебсайта си. Но ако имате нужда от някой, който може да погледне обективно на вашия бизнес и да състави креативни текстове, което да говорят директно на вашата целева аудитория и да доведат до желаните от вас резултати, свържете се с професионален копирайтър на уебсайтове.