Линк билдинг в SEO: Единственото ръководство, от което някога ще имате нужда

Линк билдингът играе критична роля за привличане на органичен трафик към уебсайт. Уебсайтовете, които имат по-висококачествени обратни линкове, ще бъдат считани за „авторитетни“ от Google и други търсачки.

Така че, ако искате да генерирате трафик чрез търсачките към вашия уебсайт, трябва да изградите солидна основа за обратна връзка.

Добрата новина е, че има много начини за създаване на обратни линкове към вашия уебсайт.

Излишно е да казвам, че определени стратегии за линк билдинг се считат за неетични или „ спам “ и практикуването на такива методи може – или със сигурност ще доведе – в крайна сметка до наказание от Google.

В това ръководство ще проучим какво е линк билдинг, някои вечни стратегии и какво трябва и не трябва да правите при линк билдинг, които трябва да имате предвид за 2023 г.

Какво е линк билдинг и защо е важен?

Линк билдингът е толкова погрешно тълкуван и клеветен, че е необходимо да преразглеждаме определението му от време на време.

Линк билдингът е просто процес на придобиване на еднопосочни хиперлинкове от други уебсайтове с цел повишаване на класирането ви на страниците с резултати от търсачката на Google (SERP).

Google е създаден на базата на алгоритъм, наречен PageRank , който счита броя и качеството на препратките като важен фактор при определяне кой сайт се класира за кои ключови думи. Казано на лаик, препратките са вот на доверие, сигнализиращ, че уебсайтът ви е надежден и известен ресурс.

По думите на Google ,

PageRank работи, като брои броя и качеството на линковете към дадена страница, за да определи грубата оценка на това колко важен е уебсайтът. Основното предположение е, че по-важните уебсайтове вероятно ще получат повече линкове от други уебсайтове.

Ето защо линк билдингът все още е една от най-важните тактики, използвани в SEO.

Ще остане ли линк билдингът актуален през 2023 г.?

2022 г. стана свидетел на много актуализации на алгоритъма на Google. Стойността на препратките обаче все още не се е променила. Това означава, че линк билдингът определено ще остане актуален през 2023 г.

Ето пет вечни стратегии за линк билдинг, които работят и ще продължат да го правят през 2023 г. и след това.

5 вечни стратегии за линк билдинг, които все още работят

Има много стратегии за линк билдинг, които можете да използвате, за да създадете висококачествени обратни линкове за вашия уебсайт – някои добри, други лоши.

Ето любимите ми стратегии за линк билдинг, за които се обзалагам, че ще работят добре през 2023 г., както е било през всичките тези години.

1 – Блогове за гости

Блоговете за гости винаги са били и ще останат най-лесният и вечен начин за изграждане на висококачествени препратки през 2023 г.

За непосветените, гостуването в блогове е практика за добавяне на висококачествена статия към уебсайт на трета страна, за да изградите взаимоотношения, да спечелите присъствие и да създадете обратни линкове към вашия уебсайт.

Ако решите да следвате този път за линк билдинг към вашия уебсайт, трябва да имате предвид следните правила:

  1. Подхождайте към уебсайтове, които са много подходящи за вашата ниша и имат добри оценки на домейна и доверие. Въпреки че Google не измерва директно авторитета на сайта, всички основни инструменти го правят. Moz беше един от първите с Domain Authority (DA). Ahrefs и Semrush последваха примера съответно с рейтинг на домейн (DR) и авторитетен рейтинг.
  2. Предложете да пишете по теми, които са подходящи за целевата аудитория на уебсайта.
  3. Напишете уникално съдържание, което носи стойност на читателите и изпълнява тяхното намерение за търсене.
  4. Когато пишете блог за гости, включете обратна връзка към вашия уебсайт контекстуално.

Точка #4 по-горе е може би най-важната част от този процес. Трябва да се уверите, че вашата връзка е подходяща както за темата, така и за уебсайта. Ако текстът около връзката изглежда несвързан или извън контекста в статията, Google бързо ще наложи ръчно или алгоритмично наказание на вашия сайт за тази ключова дума/страница.

Следването на тези правила драстично ще подобри степента ви на успеваемост при придобиване на препратки чрез блогване на гости.

2 – Достойно за споделяне съдържание

Активът на съдържанието е основно, всеки вид съдържание, което помага за постигането на конкретна маркетингова цел – като например да накара повече хора да видят демонстрация на продукт.

Актив със съдържание може да бъде публикация в блог с висока стойност, ръководство с дълга форма, бяла книга, инфографика, видео и т.н.

Публикуването на уникални и достойни за споделяне активи със съдържание на вашия уебсайт може да помогне за спечелването на препратки без никакви усилия.

Ето типовете активи със съдържание, които са най-ефективни и ще останат през 2023 г.:

Задълбочени ръководства

Задълбочените ръководства обикновено генерират повече резултати в сравнение с повечето други видове съдържание. Това е така, защото такъв тип дългосрочно съдържание дава на читателите цялата информация за дадена тема на едно място. Неотдавна Semrush проведе проучване на най-ефективните статии и откри, че статии с над 7000 думи обикновено генерират 4 пъти повече органичен трафик и 1,5 пъти повече споделяния в сравнение със статии със 700-1200 думи.

Визуални активи

Визуалните активи са много достойни за връзка. Визуален актив може да бъде диаграма, графика, диаграма, GIF или инфографика. Визуалните активи са изключително популярни, защото помагат да се консумират сложни концепции доста лесно.

Така че, когато създадете привлекателна визуализация, която е едновременно ангажираща и полезна, ще имате повече шансове да придобиете нови обратни линкове. Това е така, защото издателите често обичат да използват графични изображения – те подобряват четливостта на текстовото съдържание. И разбира се, когато използват вашите визуални елементи, е много вероятно (и задължени) да се свържат обратно към вашия уебсайт като оригинален източник.

Статистика на индустрията

Индустриалните статистики, като проучвания и доклади от проучвания, получават най-много обратни линкове в мрежата.

Statista, например, редовно провежда различни изследвания в почти всяка индустрия и публикува своите констатации в доклади. В замяна те естествено получават хиляди препратки от всякакви авторитетни уебсайтове.

Хиляди ли казах? Statista.com има 38 милиона препратки от близо 400 000 домейна.

По същия начин можете да проведете проучване във вашата ниша и да го публикувате на уебсайта си. С течение на времето естествено ще започне да придобива нови препратки.

3 – Списък с публикации

Списъчните публикации са друга вечна стратегия за линк билдинг, която можете да обмислите да добавите към арсенала си.

Публикациите в списъци разделят съдържанието на малки парчета с лесен за прелитане и смилаем формат, което го прави по-лесно за консумация от читателите.

Ето някои от най-популярните типове списъчни публикации, които можете да обмислите да публикувате на уебсайта си:

  • 10 полезни съвета за [направете нещо]
  • 15 инструмента, които трябва да имате за [някаква бизнес функция]
  • 7 начина, по които можете [да постигнете нещо]

Публикуването на такива публикации в списъци може да помогне за получаване на повече препратки в сравнение с някои техники за линк билдинг.

Проучване, проведено от Moz и Buzzsumo, установи, че публикациите в списъци генерират повече препратки в сравнение с други видове съдържание, като например как да, защо, викторина, инфографика и дори видео!

Интересна странична находка е, че препратките към публикации в списъци също са свързани с повече социални споделяния.

4 – Отразете най-добрите обратни линкове на конкурентите

Отразяването на най-добрите обратни линкове на вашите конкуренти е точно това, което изглежда.

Идеята е да намерите най-авторитетните обратни линкове на вашите конкуренти и да придобиете обратни линкове за вашия уебсайт от същия ресурс.

Повечето от най-големите ви конкуренти може вече да изграждат препратки. Вашата работа е да шпионирате вашите конкуренти и да видите кои обратни линкове са придобили наскоро.

За да направите това, трябва да създадете списък с най-добрите си конкуренти. След като имате списъка, използвайте инструмент за анализ на обратни линкове, за да намерите техните скорошни обратни линкове от уебсайтове с висок авторитет.

След това трябва да се свържете с тези собственици на уебсайтове и да предложите да напишете публикация за гости или да участвате в обмен на триъгълни обратни линкове.

Това ни води до последната ни стратегия…

5 – Триъгълна стратегия за обмен на линкове

Размяната на линкове е тактика, която Google забранява .

Стратегията на триъгълната връзка или 3-посочната размяна на линкове, от друга страна, все още е автентична и може да помогне за създаването на висококачествени препратки сравнително бързо.

За да използвате тази стратегия, ще трябва да убедите издател на уебсайт да ви даде обратна връзка в замяна на обратна връзка от трети сайт като цяло. Вие от своя страна препращате към третия сайт.

Това, което прави триъгълната стратегия за обмен на обратни линкове уникална е, че обменът на линкове не е двупосочен или нереципрочен. Така че не нарушава указанията на Google. Технически това не е „размяна“.

Плюс това, лично съм изпитал, че триъгълното партньорство за обмен на обратни линкове значително подобрява вероятността да получите „да“.

Какво трябва и какво не трябва да се прави при линк билдинг: контролен списък

Сега, когато сте въоръжени с някои от най-добрите стратегии за линк билдинг, почти е време да ги приложите на практика.

Но преди да продължите, силно препоръчвам да научите какво трябва и какво не трябва да правите при линк билдинг, за да избегнете допускането на скъпи грешки.

Правила за линк билдинг

  • Придобийте обратни линкове от подходящи и авторитетни уебсайтове — Това е особено важно, защото когато придобиете линкове от много подходящи и авторитетни източници, това оказва най-голямо влияние върху вашето SERP класиране.
  • Създавайте достойно за линкове съдържание — Най-добрият начин да получите висококачествени препратки от авторитетни сайтове е чрез създаване на достойно за линкове съдържание. Това означава създаване на активи със съдържание, публикуване на публикации в списъци, допринасяне на публикации с висока стойност за гости и т.н.
  • Отхвърлете вредните препратки — Тъй като вашият уебсайт придобива авторитет и трафик, има вероятност в даден момент да привлече вредни препратки. Това, което трябва да направите, е да научите как да идентифицирате вредните препратки към уебсайта си и да ги дезавуирате с помощта на инструмента за отказване на Google .

Правила за линк билдинг

  • Не придобивайте обратни линкове само към началната страница на вашия уебсайт — Ако придобивате само обратни линкове към началната страница на вашия уебсайт, това ще изглежда спам и неестествено. Освен това другите страници няма да придобият авторитет. Факторите за класиране се изчисляват най-вече на база страница. Така че най-добре е да придобиете обратни линкове към добра комбинация от вашите публикации в блогове и страници с продукти/услуги с различни варианти на котвен текст.
  • Не използвайте тактики за линк билдинг с черна шапка — Стратегиите за линк билдинг с черна шапка като прикриване, инжектиране на линкове, търговия с линкове и т.н. са предназначени да манипулират класирането в търсачките на Google. Но Google стана по-интелигентен през последното десетилетие и може лесно да идентифицира кога даден уебсайт използва подобна тактика. Това създава проблеми.