3 прости съставки на страхотното съдържание

Изкушаващо е да се вярва, че съдържанието е просто писание. Писател поставя нещо на уебсайта на вашата компания, хората го четат и се раждат нови клиенти. Бум – това е наградена стратегия за маркетинг на съдържание, нали? Само ако беше толкова просто…

Дори Уилям Шекспир от писането на съдържание ще ви остави нещо безсмислено написано, освен ако не си спомни да включи тези три прости съставки:

Атракция

Цялото съдържание на света няма да има значение за вашата компания, освен ако хората не са привлечени от него. Целта е да направите вашето съдържание толкова привлекателно, че хората не само да го четат, но и да го споделят с други. Знаете, че сте уцелили целта, когато трафикът е насочен към вашия уебсайт, просто защото съдържанието е толкова привлекателно.

Ето какво прави съдържанието привлекателно: висококачествен текст, който е толкова интересен, колкото и използваем. Интересното съдържание държи читателите ангажирани през цялата статия. Използваемото съдържание ги кара да се чувстват оценени, защото сте споделили полезни съвети с тях. Освен това ги вдъхновява да предадат това използваемо съдържание на други хора.

Посетителите на вашия уебсайт са заети. Те нямат време или желание да минават през дисертация, за да намерят информацията, която търсят. Поради тази причина съставихме списък как да бъде кратък, сладък и смислен:

Улеснете ги. Улеснете потенциалните посетители да ви намерят, като направите малко проучване на ключови думи. Да кажем, че имате адвокатска практика, която се занимава с телесни повреди. Знаете ли какво бихте въвели в търсачката, ако търсите адвокат за телесна повреда; а останалите потребители? Има много инструменти за изследване на ключови думи срещу заплащане, но един от най-добрите е безплатен :  Планиране на ключови думи на Google. Google дори обяснява  как да използвате техния инструмент. Въпросът е, че вашето запознаване със света като цяло започва със заявка в търсачката. Отделете малко време и усилия за това как да стане това въведение.

Правете нещата прости. Един от начините да стигнете до същината (предлагайки полезни съвети, които читателите обичат) е да създадете статии около списък. Например, статия като  „10 начина да накарате дома си да се продаде бързо“  вероятно ще привлече хора с дом за продажба, но малко време за инвестиране в разглеждане на факти и цифри.

Използвайте инфографика. Попитайте всеки начален учител и той ще ви каже, че има няколко различни стила на учене. Визуалните учащи са привлечени от инфографиката. Вероятно сте чували фразата „Е, нарисувай ми картина“. Това е точно това, което визуалните учащи искат и се нуждаят от вашия уебсайт, а инфографиките са начинът да го направите. 

Предлагайте суич . Един сигурен начин да накарате читателите да се почувстват оценени е да предложите безплатен подарък за изтегляне. Например, ако сте фирма за преместване, предложете списък със задачи за тези, които са в процес на преместване. Ако сте финансов съветник, предлагайте месечен бюлетин относно лихвените проценти и тенденциите. Да предложиш на посетителите нещо, което могат да използват, е акт на добра воля. 

Информация

Посетителите на вашия уебсайт идват, защото търсят конкретна информация. Вашето съдържание може да е интересно, но все пак да не предоставя информацията, която посетителите търсят. Ето как да гарантирате, че вашият уебсайт е едновременно подходящ и полезен:

Останете в същината. Няма смисъл магазин за машини да публикува рецепти за празнични сладки. Това е така, защото всеки, който конкретно е щракнал върху уебсайт на магазин за машини, го е направил, за да научи повече за магазина. Осигурете информация, от която посетителите се нуждаят, без да ги карате да газят през плевелите, за да я търсят.

Направете го ориентирано към клиента. Вашият уебсайт трябва да е лесен за навигация, организиран и страхотен за гледане. Съдържанието трябва да е достатъчно пестеливо, за да отговори на въпрос, без да предлага дълъг отговор. Не забравяйте, че времето е пари. 

Използвайте разговорен език. Въпреки че владеенето на език от вашия писател може да е впечатляващо, никой не иска да се чувства така, сякаш чете дипломната му работа в колежа. Вашият сайт трябва да бъде написан просто и ясно.

Неща, които трябва да избягвате. Стойте далеч от индустриалния жаргон и терминология. Това не впечатлява никого и може да отвлече вниманието от вашето послание. Пропуснете тежката търговска реклама. Посетителите идват на вашия сайт сами и не биха били там, ако вече не са се заинтересували.

Конверсия/Ангажираност

Нищо друго няма значение, ако посетителите спрат да четат по средата на блога или тяхното посещение не се превърне в реализация. В края на краищата, цялата цел на наличието на уебсайт е да се свържете с потенциални клиенти. Ето няколко съвета за преход от добро съдържание в преобразуване:

Направете всичко за тях. Може да се изкушите да се хвалите с актуализации на вашия бизнес или награди, които бизнесът е спечелил, но освен ако тези неща не могат по някакъв начин да са от полза за посетителя на вашия сайт, те наистина не го интересуват. Уведомете посетителите какво можете да направите за тях, с какво се различавате от конкуренцията. Начертайте им мислена картина за това какъв ще бъде животът им след партньорство с вашата компания.

Предложете полезни съвети. Да кажем, че притежавате автосервиз. Защо не добавите страница с често задавани въпроси? Всеки, който търси информация относно това колко често да се сменя маслото или колко дълго издържа средният комплект гуми, ще оцени знанията.

Бъдете лидер на мнение. Без значение какъв вид бизнес имате, идентифицирайте какво ви прави лидер и разработете съдържание около него. Не е необходимо да изглежда като съдържание на друг сайт. Повдигнете теми, от които другите може да избягват. Интервюирайте хора, които са влиятелни във вашата област. С други думи, посочете ясно, че сте начело на групата и сте в най-добрата позиция да обслужвате клиентите си. 

Блог и блог още малко. Поддържайте собствения си фирмен блог актуализиран с убедителна информация. 

Можете да се обадите на www.mmarchev.com за писане на текстове, на всякаква тематика.

С две думи, страхотното съдържание е свързано с привличането на читатели, предлагането на информация, която могат да използват, и превръщането им в клиенти. Няма нужда да го правите по-сложно от това.